Shocklet Gallerie - BallerSimulator

 




This is not a game but a demo implementation of a HighScore - module. This module has been created to be self-contained and highly adaptable to whatever ShockLet it is imported in. No global variables are used.
It consists of 3 parent-scripts, handlers to be called from startmovie and stopmovie, 3 fields, a background bitmap. It needs 3 reserved sprite-channels. It relies on a cgi that stores the data on a server or sends them to the shockLet.
Operation: When initialized on startMovie the cgi is called and the last HighScore is read. On StartOfTheGame the module is called and sets a timer. On EndOfTheGame the module is called with the number of hits (Random in this demo). The points are calculated as hits * timeFactor * cpuFactor * cosmeticFactor. The points now are compared to the old HighScore-values and we can have a winner (in the top X), an almost-winner or a sad looser. The HighScore gets updated, displayed and sent to the cgi.

Woher kommen die Daten? Die Treffer, ein ZeitFaktor, evtl. ein FormFaktor um die Chancenungleicheit verschiedener Rechner etwas zu glätten, ein KosmetikFaktor, damit die Werte schoen gross aussehen. Zu Programmbeginn holt sich die Routine die alte HighScore-Tabelle vom CGI. Zu Spielbeginn wird eine StopUhr gestellt, zu Spielende abgelesen und jetzt aus Treffer * Zeit * Form * Kosmetik eine Punktzahl errechnet. Diese Punktzahl wird jetzt mit den alten HighScores verglichen und daraus ergibt sich, ob es jetzt nichts gibt, einen Trostpreis oder einen Gewinner.

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